Re: Dwuramienne dyski twarde.

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Fri 07 May 2010 - 15:47:48 MET DST

> No akurat jest dokładnie odwrotnie. Jak Ci w SSD padnie np. kontroler to
> łatwiej jest wlutować nowy niż wymienić głowicę w dysku.

Tak, ogólnie jest łatwiej wlutować nowy kontroler, ale w statystycznym
średnim mieście z dala od Warszawy łatwiej "na jutro" wymienić głowicę dysku
niż znaleźć firmę, która ma części do dysków SSD i wymienia je mniej więcej
na poczekaniu.

> Tak ale np. obróbkę tych zdjęć możesz przeprowadzać na mniejszym dysku SSD
> (bo
> szybciej) i potem zgrywać je na dyski HDD.

Akurat obróbka zdjęć (przynajmniej u mnie) nie ma wiele wspólnego z
wydajnością nośnika. Otwarcie RAWa 25MB to czas pomijalny, a wszystko po
otwarciu odbywa się już w pamięci RAM i zależy od wydajności zestawu
procesor/chipset/RAM.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]