Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

Autor: Fantom <szczukot_at_poczta.onet.pl.skasujto>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 08:25:44 MET DST

> Mam taki problem otóż na dachu stoi sobie APek z anteną i łączy się z
> domowym routerem kablem ca 80m. Wszystko działa OK ale czasami sie zdarzy,
> że APek wiesza sie. Nie pytajcie jaki to i że pewnie gówno - sprawdzałem
> go na krótko i działa bez zarzutu. Podejrzewam że na tak dużej odległości
> firmowy zasilacz jest zwyczajnie za słaby i dociera zbyt małe napięcie.
>
> Jest to zasilacz powiedzmy 12V 1A
> - czy zamienić na zasilacz z większym napięciem? np 14V 1A
> - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A

> [...]

Ja tam nie wiem jaki sprzet na koncu stoi ale stawiam, ze i tak jego realne
napiecie zasilania to cos rzedu 3,3-5V. Latwo sprawdzic podpinajac zasilacz
o mniejszym napieciu (np 7V) - nadal APek bedzie dzialal. W srodku na 99%
stoi przetwornica DC/DC.
A jezeli tak jest, to na pewno nie pomoze tu zadne podnoszenie napiecia.
Bardziej kwestia jego stabilnosci itp.

Fantom