Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 25 Apr 2010 - 23:11:42 MET DST

Dnia Sun, 25 Apr 2010 16:25:10 +0200, Jacek napisał(a):

> A jaka jest roznica temperatury podczas zwarcia przewodu 230V 0,05A w
> porownaniu do 12V 1A nie biorac pod uwage zabezpieczen w formie
> bezpiecznikow?

Pewnie żadna, a już na pewno nie wystarczy, żeby wywołać pożar, tym
bardziej że moc wydzielona w trakcie takiego zwarcia rozłoży się na
całej długości kabla (traktuj go jak drucik w żarówce). Dlatego taki
transformator będzie stanowił skuteczne zabezpieczenie przed pożarem.
Pozostanie kwestia ewentualnego porażenia ludzi, prąd 0,05 A przy
odpowiednio wysokim napięciu potrafi zabić.

Pomyśl lepiej o temperaturze, jaka powstanie, gdy zrobisz takie zwarcie
na pełnym zasilaniu sieciowym 230V. Przy pewnej dozie (nie)szczęścia
prąd powstały w wyniku zwarcia na odleglejszym końcu kabla nie będzie
jeszcze na tyle duży, żeby wyzwolić bezpiecznik nadprądowy w lokalu, ale
będzie z pewnością wystarczająco duży, żeby taki kabelek natychmiast
poszedł z dymem.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/