Re: Jaki typ komunikacji po eSATA ustawić?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 24 Apr 2010 - 13:32:27 MET DST

"Marek" napisał:

> Może jeszcze z innej beczki pytanie - to odnośnie "hot plug" w stosunku do
> SATA. Mam jakiś wewnętrzny opór aby majstrować przy pracującym dysku. Czy
> wyciąganie kabli nie jest niebezpieczne dla danych i/lub dla komputera w
> takim przypadku? Przypuszczam, że najpierw trzeba zastopować urządzenie
> programowo aby móc je potem odłączyć przy pracującym komputerze - więc
> taki "pół hot plug". Tak to się robi?

Niestety tak. Swojego czasu na grupach windzianych co i raz pojawiały się
narzekania na to, że w "Bezpiecznym usuwaniu sprzętu" pojawił się również
dysk wewnętrzny i co zrobić, żeby go zniknąć.

> Generalnie urządzenia, których nie wolno odłączać nie powinny znajdować
> się poza obudową czy szafą w przypadku serwerów - tak mi się wydaje.

E tam, a klawiatury DIN czy drukarki lub skanery LPT bądź napędy zewnętrzne
(dyski, SyQuesty, MO) SCSI-1/2? Też się nie powinno tego odłączać przy
pracującym komputerze (chociaż ja dłuższy czas hotplugowałem "na chama"
dyski SCSI-2 w zwykłej szufladce), ale nie wszystko da się upchać wewnątrz
obudowy lub szafy.

JoteR