Re: Problem z wydajnością Raid 0

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Thu 22 Apr 2010 - 15:20:26 MET DST

Marek pisze:
> Witam,
>
> Wykonywałem test wydajności dwóch dysków w Raid 0 na Windows 7 64, płyta
> Gigabyte P55A-UD3R. Szczerze mówiąc oczekiwałem lepszych rezultatów.
> Chodzi o dyski Samsunga HD502HJ. Średni transfer wyniósł 160MB/s. Czy
> coś robię źle?
Taki Samsung w systemie Win7 64-bit osiąga następujące wyniki:
http://img707.imageshack.us/img707/866/hdtunebenchmarksamsungho.png

Wydaje mi się, że w takim układzie Twój wynik średni jest przyzwoity.
Nie powinien się zmieniać bez względu na miejsce odczytu danych z
macierzy Raid 0.

> Do testów użyłem HD Tach w trybie kompatybilności z XP - może to złe
> narzędzie dla tego systemu? Czy jest obojętne do jakich portów SATA na
> płycie podłączam oba dyski? Pytam w kontekście historycznym bardziej. W
> IDE na jednej taśmie nie było można łączyć wolnego CD-ROM z szybkim
> dyskiem bo dysk zaczynał mulić.

Więc podłącz do portu 0 i 1.

Pzdr, OMSON