Re: Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?

Autor: latet <latet_at_spam.pl>
Data: Thu 22 Apr 2010 - 09:42:14 MET DST

> Kazda pasywna kart amusi gdzies oddac cieplo. Oddaje je do radiatora. Jesli
> nie masz czym rozproszyc tej temepratury to jestes w d...

To teoria. A praktyka jest taka, że co parę lat zmienia się technologia i
wychodzą nowe, "okrojone" wersje technologicznie prawie-najnowszych kart
graficznych - są słabiej taktowane i chłodzone pasywnie. I te pasywne, zwykle
tanie karty, są w każdej generacji dużo mocniejsze od poprzednich. Zawsze
kupowałem tylko takie. Rok temu była to 9600GT. I wtedy wydawała mi się super
wydajna (w porównaniu do 8600GT kupionej 2 lata temu) - no i oczywiście nie ma
najmniejszych problemów z bezwiatrakowym chłodzeniem.

Bez wątpienia za jakiś czas tanie, bezwiatraczkowe karty będą mocniejsze od
mojej 9600GT. Ale najwyraźniej ten czas jeszcze nie nadszedł.

> Obojetnie czym ja rozporyszysz - woolnoobrotowym wentylem na coolerze GPU czy
> wentylami w budzie genrujacymi przewiew jakis tam halas bedzie.

Jakiś tam hałas jest - spowodowany przez 2 wolnoobrotowe wentylatory w budzie.
Chłodzą wystarczająco dobrze (zarówno procek C2D E8200, jak i karta GF-9600GT
nie mają już swoich wentyli) a hałas ogólny jest dla mnie akceptowalny. Dlatego
własnie za żadne skarby nie chcę dodawać kolejnego wiatraka.

latet