Re: Jaka mocna, ale pasywna grafika z CUDA?

Autor: Pawel \ <opajak1_at_gazeta.pl>
Data: Thu 22 Apr 2010 - 01:45:33 MET DST

Powitanko,

> Kazda pasywna kart amusi gdzies oddac cieplo.

To prawda, tylko 30W jest latwiej wyeksportowac radiatorem bez smigla,
niz np. 100W.
Skoro nacisk jest na coraz wieksza wydajnosc, to mozna to osiagnac
zwiekszajac ilosc tranzystorow w ukladzie i zwiekszajac taktowanie. Oba
te zabiegi nieuchronnie prowadza do strat w postaci ciepla. Jedyna droga
na poprawienie sytuacji, to zmiana technologii. O ile w prockach cos sie
dzieje, 32 nm juz banglaja, to w grafice ciagle jakos o 2 kroki z tylu.
Wiec, jak autor watku, ja tez czekam. Tyle, ze mi na wydajnosci az tak
nie zalezy, a bardziej na oszczednosci energii i bezproblemowej pracy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)