Re: Brak odczytu HHD

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 21 Apr 2010 - 00:04:22 MET DST

Dnia 20.4.2010, Jacek Kuklinski napisał(a):

> Natomiast pojawiły się dodatkowo dwa banki w BIOS (a są faktycznie tylko
> dwa)
> IDE3 - Master
> IDE4 - master

Pojawiły się bo przełączyłeś tryb pracy SATA.

> Co może być za przyczyna, czy to koniec płyty, czy może procek, RAM? -

IMO żadne z powyższych.

> zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.

:D

> W BIOS-ie jest taki układ - cztery banki IDE:
> IDE1 - Master - None
> IDE1 - Primary - None
> IDE2 - Master - jest dysk CD lub HHD
> IDE2 - Primary - Jest DVD
>
> tu przerwa dwóch linni i pisze
>
> IDE3 - Master - None
> IDE4 - Master - None
>
> Czy mam szykować kasę na nowa płytę?.

Jeśli chcesz. Może lepiej na kogoś kto to po prostu skonfiguruje? ;D

A teraz do rzeczy.
Odłącz wszystkie napędy. Sprawdź stan taśm, jak masz nową to użyj nowej
dla dysku. Zakładam, że skoro działało to zwory masz prawidłowo
poustawiane, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
Podłącz tylko dysk, na końcu taśmy i sprawdź czy BIOS go wykryje.
Później podłącz napędy optyczne.
A żeby wyłączyć dodatkowe kanały IDE wyłącz kontroler SATA - z treści
wynika, że go nie używasz.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/