Re: Brak odczytu HHD

Autor: Jacek Kuklinski <jacek_kuk_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 21 Apr 2010 - 08:04:37 MET DST

Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> :

> Pojawiły się bo przełączyłeś tryb pracy SATA.

Zgadza się, były włączone od nowości

> IMO żadne z powyższych.

> Jeśli chcesz. Może lepiej na kogoś kto to po prostu skonfiguruje? ;D

Skonfigurowac to "umiem", ale za chiny nie chce wykryc na IDE1

> A teraz do rzeczy.
> Odłącz wszystkie napędy. Sprawdź stan taśm, jak masz nową to użyj nowej
> dla dysku. Zakładam, że skoro działało to zwory masz prawidłowo
> poustawiane, ale nie zaszkodzi sprawdzić.
> Podłącz tylko dysk, na końcu taśmy i sprawdź czy BIOS go wykryje.
> Później podłącz napędy optyczne.
> A żeby wyłączyć dodatkowe kanały IDE wyłącz kontroler SATA - z treści
> wynika, że go nie używasz.

To już zrobiłem wcześniej o czym pisałem, na IDE1 nie wykrywa żadnego
napedu, natomiast na IDE2 wykrywa, ale nie można nic odczytać. Dodam, że jak
podłącze razem IDE1 i IDE2 to NIC nie wykryje na żadnym kontrolerze. Po
wyjeciu/odpieciu z IDE1, a pozostawienie jedynie IDE2 wtedy wykryje na nim,
ale jest nie jadalny.
Ewidentnie tu widać, że kanał IDE1 jest 'uwalony" i robi zwarcie.
Wszystko w BIOS-ie jest ustawione prawidłowo.

Jacek