Brak odczytu HHD

Autor: Jacek Kuklinski <jacek_kuk_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Apr 2010 - 23:06:58 MET DST

Witam,

Dzisiaj nagle przestał mi się bootować system z HHD.
Mam na pierwszym banku IDE1 - dysk twardy jako master i nic więcej - nie
widzi go (w BIOS).
Na drugim banku IDE2 są dwa CD - jako master i primary - tu są widoczne.
Jeśli przełoże dysk twardy do IDE2, to go znajdzie, ale wypluwa komunikat
brak odczytu.
Natomiast po przełożeniu CD do IDE1 - nie widać ich - None
(ewidentnie uszkodzony IDE1, taśma zmieniona)

Natomiast pojawiły się dodatkowo dwa banki w BIOS (a są faktycznie tylko
dwa)
IDE3 - Master
IDE4 - master
Co może być za przyczyna, czy to koniec płyty, czy może procek, RAM? -
zasilacz sprawdzony, podmieniłem na nowy.

W BIOS-ie jest taki układ - cztery banki IDE:

IDE1 - Master - None
IDE1 - Primary - None
IDE2 - Master - jest dysk CD lub HHD
IDE2 - Primary - Jest DVD