laser mono - dupleks sprzetowy

Autor: gogo <gogo_at_gogo.gogo>
Data: Tue 20 Apr 2010 - 13:56:49 MET DST

Potrzebuje kolejną drukarke laserową.
Obecnie mam hp 1320 i prawie w 100% spelnia moje wymagania

Plusy:
        - zamienniki toneru na 6-7k stron po ok. 150zl
        - dupleks
        - w miare szybka
        - sterownik umożliwiający wydruk na jednym arkuszu papieru kilku stron,
możliwośc wydruku "plakatu"

Ma też troche wad:
        - czasami przy wydruku dużego pdf'a z tekstem i grafiką(wykresy,
rysunki itp.), o wielkości rzędu kilkuset stron(np. wydruk książki),
drukarka wywala bledy o braku pamięci itp i trzeba drukować partiami po
50-100 stron
        - gubi lub dubluje strony jak zabraknie papieru podczas wydruku i
trzeba go dolożyć
        - wydruk co bardziej skomplikowanych dokumentów, jak pdf'y z dużą
ilością grafiki, trwa dosyć dlugo w porównaniu do stron z samym tekstem

Prosze o porade i opinie dotyczące drukarek ze sprzętowym dupleksem.
Interesują mnie modele nowe, allegro itp. odpada.

To co potrzebuje i na co zwracam uwagę to:
        - dostępne zamienniki toneru o zwiększonej pojemności - najlepiej co
najmniej 6-7k stron w cenie ok 150zl -> tak jak przy poprzedniej
drukarce - z racji tego ze jak na warunki domowe dużo drukuje, to nie
oplaca mi się kupować drukarki z malym tonerem (zamiennik 2-3k stron po
150zl i wiecej)
        - dobrze by bylo żeby za 10 lat do podanego modelu byly łatwo dostepne
zamienniki tonerów, ewentualne części i serwis - "egzotycznym" drukarkom
mówie nie
        - wieksza ilośc ramu i szybszy procek niż w hp 1320 (ram 16MB i proc
133mhz?) - to ze względu na "przycinanie" się drukarki podczas wydruku
co bardziej skomplikowanych dokumentów, a jak dodatkowo drukuje się
obustronnie to trwa to wieczność
        - sterownik umożliwiający wydruk na jednym arkuszu papieru kilku stron,
możliwośc wydruku "plakatu"
        - ogólnie rzecz biorąc to "dopracowane sterowniki" - zeby nie bylo
kwiatków w stylu: drukuje jedną strone, a drukarka głupieje i
zadrukowuje caly dostępny papier jakimiś krzakami
        - dobrze by bylo żeby bęben byl zintegrowany z tonerem? - czy to raczej
zly pomysl? - chodzi o to żeby poźniej wymiana samego bębna nie okazala
się droższa niż wartość drukarki itd. Przy hp 1320 toner wraz z bębnem
się wymienia i nie ma problemu.
        - żeby papier sie nie zacinal

To chyba tyle - ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwage?
Proszę o opinie praktyków co do polecanych drukarek - specyfikacje
techniczną potrafie przeczytać sobie sam ;)
Co do kosztów samej drukarki to jak najtaniej, ale mam świadomośc że
kolo 1000zł trzeba bedzie wydać - im mniej tym lepiej - tylko żeby
póżniej koszty eksploatacji byly porównywalne do hp 1320