Re: Jaki dysk EIDE?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Thu 15 Apr 2010 - 22:23:59 MET DST

Proces Ewa <nie@wysylac.pl> zwrócił błąd:

> Są tam 2 SATA, ale nigdy nie były używane. W zestawie nie ma kabelków
> SATA. Można je oczywiście dokupić, ale ich brak może być symptomatyczny.
> Dyski SATA są droższe. Komputer jest stary i nie należy zakładać jego
> długiej pracy. Ten dysk jest niezbędny ze względu na brak miejsca na skany,
> których spora ilość jest w tym samym czasie przetwarzana. Ponadto pozwoli
> on na nową, czystą instalację systemu z ewentualną możliwością powrotu
> do stanu poprzedniego gdyby okazało się to niezbędne, przynajmniej
> w początkowym okresie używania nowego systemu.

Jeśli nie będzie długo używany to może nie warto szukać specjalnie
dobrego dysku. Chodzi o to że naprawdę ciężko teraz kupić dysk na ATA,
ja rzuciłem okiem do sklepu w którym się często zaopatruję - na kilkaset
dysków tylko z dziesięć jest na ATA w tym dwa 500GB. Osobiście żadnego
bym nie polecił, ale bardziej już WDC, bo desktopowe dyski firmy Hitachi
mnie przerażają. Czyli lepiej zobacz co będzie dostępne tam gdzie chcesz
kupić, a jak okaże się że masz jakikolwiek wybór to może zapytać jeszcze
raz, podając te konkretne dwa lub trzy dyski. Więcej obawiam się nie
będzie.

To ten dysk:
http://www.kupujemy.pl/wd5000aakb-cena-sklep.html

Jego odpowiednik SATA można znaleźć taniej:
http://www.kupujemy.pl/wd5000aaks-cena-sklep.html

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8