Re: Jaki dysk EIDE?

Autor: Ewa <nie_at_wysylac.pl>
Data: Thu 15 Apr 2010 - 21:03:42 MET DST

> Do 10 W, ale z linii 12 V to idzie, czyli najbardziej obciążonej. Na
> pewno nie ma tam miejsca na dysk SATA? (wtedy Samsunga Spinpointa
> F3...) Ta płyta powinna mieć zdaje się 4xSATA, a wymieniasz tylko trzy
> urządzenia które z SATA mogą potencjalnie korzystać (i coś mi się wydaje
> że nie wszystkie z tego korzystają). Jeśli są tylko 2xSATA to ja bym
> wyrzucił któregoś DVD. Bo dobrych dysków IDE to teraz już jak na
> lekarstwo...

Są tam 2 SATA, ale nigdy nie były używane. W zestawie nie ma kabelków
SATA. Można je oczywiście dokupić, ale ich brak może być symptomatyczny.
Dyski SATA są droższe. Komputer jest stary i nie należy zakładać jego
długiej pracy. Ten dysk jest niezbędny ze względu na brak miejsca na skany,
których spora ilość jest w tym samym czasie przetwarzana. Ponadto pozwoli
on na nową, czystą instalację systemu z ewentualną możliwością powrotu
do stanu poprzedniego gdyby okazało się to niezbędne, przynajmniej
w początkowym okresie używania nowego systemu.

Pozdrawiam
Ewa