Re: urzadzenie wielofunkcyjne

Autor: Kuba <qbutek_at_onet.pl>
Data: Mon 12 Apr 2010 - 13:10:16 MET DST

WiesłaW pisze:

> Wydawać by się mogło, że te Brothery to jakieś idealne urządzenia.
> Tymczasem nic nie piszesz(cie) o wadach. Od razu mówię, że nie miałem
> kontaktu z Brotherami, ale czytając dane techniczne nasuwa się
> kilka pytań.
> 1. Jeżeli tusze takie tanie, to znaczy że nie posiadają głowicy
> drukującej. Ponieważ miałem taki przypadek z Canonem (koszt głowicy
> przekraczał cenę drukarki) zapytam - ile kosztuje taka głowica do
> Brothera jeśli w ogóle jest wymienialna, a może jest wieczna? :)

Bladego pojęcia nie mam o kosztach wymiany, drukuję (nawet sporo) na
zamiennikach (głównie ActiveJet) od września 2007, jest OK, problemów zero.

Praktycznie w każdej drukarce taniej jest kupić nową maszynkę niż
wymieniać głowicę, ale zanim ta padnie sprzęt zużyje się fizycznie i
moralnie.
;)

> 2. Czy da się drukować jeżeli zabraknie jakiegoś tuszu?

Tak, bez problemu.

> 3. Ponieważ drukarka podobno czyści głowice automatycznie (musi być
> cały czas pod napięciem), po jakim czasie zużyje ten tusz nie drukując
> nic i ile bierze prądu przy takim czuwaniu?

Pobiera jakieś tam minimalne ilości do czyszczenia, w ilościach zupełnie
pomijalnych z tego co widzę po "schodzeniu" atramentu.

Co do prądu - wystarczy że jest podłączona do prądu żeby automatyczne
czyszczenie uskutecznić, nie musi być "włączona".
A ile tego prądu bierze, ciężko powiedzieć, na rachunku różnicy nie widzę.
;P

Pozdrawiam,
Kuba