Re: Wolny dysk.

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 09 Apr 2010 - 11:39:03 MET DST

W artykule <1jgykbkxwvod1$.lrplzxw1i1ap$.dlg@40tude.net>, Jacek napisał(a):

> Witajcie.
> Satellite L300, Win XP.
> HDD Tune pokazuje min 0,2MB/s, max 2,2MB/s.
>
> Padl dysk, czy cos innego?

W biosie zmień tryb IDE na SATA.
W trybie IDE dysk jest tak wolny. W SATA ma kilkadziesiąt MB/s.

Niestety, zmiana trybu spowoduje, że system nie wystartuje i potrzebna
będzie raczej reinstalacja jego.
Natomiast ponieważ instalator XP nie wykryje sterowników do SATA
oraz laptop nie ma stacji dyskietek, dlatego musisz przygotować
płytę startową (ze zintegrowanymi sterownikami SATA) np: przez nLite.

Ja tak przygotowałem i SATA działa poprawnie, a dysk ma pełną szybkość.

Jacek