Re: E4500 + Chieftec ATX-410-212

Autor: Przemek <pixi_at_dixi.pl>
Data: Wed 07 Apr 2010 - 18:53:54 MET DST

Użytkownik "Michal" <fred4u@wywal.wp.pl> napisał w wiadomości
news:hphd4a$2i7g$1@news2.ipartners.pl...

> W wymienionym zestawie nie ma nic wymagającego dla zasilania. "Zasilacze"
> stały się pewnego rodzaju fetyszem, ludzie popadają ze skrajności w
> skrajność: chodziło o problemy z kiepskiej jakości tanimi zasilaczami typu
> Codegen, a nie o to by stosować markowe monstra. Do zestawu jaki opisałeś,
> powinien wystarczyć solidny markowy zasilacz 300W (markowy, czyli choćby
> Delta czy Fortron).
> Podobnie dodatkowe wentylatory - ułożone w nieprzemyślany sposób tylko
> pogorszą skuteczność chłodzenia. Wystarczy porządek w obudowie, rozsądne
> [...]
Nie do konca masz racje , zasilacze tak jak wszystko sie starzeja
(najczesciej wysychaja w nich kondensatory ) ale zdarzaja sie i inne usterki
trudniejsze do zlokalizowania
i o ile ten chieftec jak byl nowy to pewnie pociagnalby taki zestaw z palcem
w ... to obecnie jego stan jest niewiadoma zalezna od stanu zuzycia .Z moich
obserwacji to nawet drogie markowe zasilacze
przy intensywnej eksploatacji wytrzymuja 4-5lat pozniej zmniejsza sie ich
maksymalna wydajnosc i stabilnosc napiec zaczynaja restarty sprzetu , zwisy
itp.. dlatego wg mnie nie ma co przeplacac i kupowac zasilacz z najwyzszej
polki w ktorym i tak 50% ceny placi sie za firme