Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 23:49:22 MET DST

"olo" napisał:

> A może ja świadomie NIE CHCĘ tych zabranych 8mb

Bez przesady, 8 MiB we współczesnych dyskach to ułamek promila, nie wiem
czemu budzi to takie emocje. Wielu ludzi też nie chce katalogu SVI (że niby
szkoda miejsca), a potem w razie draki - nie mamy pańskich punktów
przywracania i radź se pan inaczej.

> (w seven jest chyba "trochę" więcej).

Ta 100-megabajtowa partycja to zupełnie co innego. Przy dzisiejszych
pojemnościach dysków nawet mi się nie chciało grzebać po sieci aby wyczytać,
czy da się ominąć jej tworzenie. Niewykluczone, że jedynym wyjściem jest
założenie zawczasu partycji jakimś zewnętrznym narzędziem - np. gparted ;-)

> Nie chcę tutaj wykłócać się, że gparted jest lepszy czy gorszy od
> windowsowych programów partycjonujących.

W przypadku rozważanym w tym wątku - jest po prostu niepotrzebny. I tyle.

JoteR