Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: olo <olo69maupapocztafm_at_nospam.com>
Data: Mon 05 Apr 2010 - 23:03:23 MET DST

W dniu 05.04.2010 16:19, JoteR pisze:
> Bo na dysku mogą być tylko 4 partycje. Praw fizyki pan nie zmienisz... ;->
> Instalator Windows 7 zakłada dodatkową ok. 100 MB partycję systemową
> (również dla BitLocker i takich tam...), taka jego uroda przy domyślnej
> instalacji.

rozumiem, że sobie zrobiłeś skrót myślowy z tymi 4 partycjami :). 4
partycje typu primary. A co z extended i logical? Tak jak mówiłem:
instalator mnie nie pytał jakiego typu partycje tworzyć, więc krótko
mówiąc nie mogłem przygotować sobie nim partycji tak jak chciałem

> Żeby w przyszłości można było w razie potrzeby przekształcić tę partycję
> w wolumin dynamiczny, no ale skąd biedny gparted ma o tym wiedzieć? ;->

no patrz pan. Dużo jeszcze ten program partycjonujący robi za mnie nie
dając mi możliwości wyboru? A może ja świadomie NIE CHCĘ tych zabranych
8mb (w seven jest chyba "trochę" więcej).

Nie chcę tutaj wykłócać się, że gparted jest lepszy czy gorszy od
windowsowych programów partycjonujących. W końcu podział dysku na
partycje to nie jest aż taka filozofia :) - dlatego właśnie zaskoczyło
mnie Twoje stwierdzenie o unikaniu linukosowych programów dla przykładu
- zwłaszcza, że autor wątku kupuje NOWY dysk, więc opcja zachowania
danych w trakcie partycjonowania zupełnie nie ma tutaj miejsca

--
pozdrawiam!
http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby