Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: PeJot <PeJot_at_o2.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 22:25:30 MET DST

JoteR pisze:

> Poniżej magicznej granicy 128 GiB, czyli nie wymaga on obsługi 48-bit
> LBA. Dopiero dyski 160 GB takowej wymagały.

> O, z tym to nawet śp. Windows 98 sobie radził,

No cóż, takich sztuczek sprzętowych nie stosowałem, stąd moje pytania.

> Najlepiej ustawić wszystko na Auto a sposób adresowania na LBA. Jeśli
> BIOS wykryje pojemność dysku prawidłowo - to dobrze, jeśli nie - to też
> żadne zmartwienie, i tak będzie z nim gadać Winda a nie BIOS. Nawet w
> przypadku dysku systemowego - wystarczy, że BIOS wystawi choćby 8 GiB,
> tak jest np. u mnie.

Czyli można zaryzykować zakup owych 320 GB na EIDE i powinno toto
działać, ale nie ma pewności czy będzie do czego podpiąć na nowej płycie
głównej - EIDE znika z najnowszych płyt. Sytuacja trochę niekomfortowa.

> Ja konkretnego modelu nie doradzę, bo moje
> informacje pochodzą sprzed 3 lat, ale może ktoś tu na grupie ma aktualne
> doświadczenia.

Chętnie posłuchałbym.

--
P. Jankisz