Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 12:23:52 MET DST

"PeJot" napisał:

> Nie chodzi o system, tylko chwilowo o magazyn.

To najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem byłby właśnie interfejs USB <->
PATA/SATA, umożliwiający teraz podłączenie dysku SATA, a w nowym komputerze
szybkie podłączenie w razie czego starego dysku PATA.

> no i nie bardzo wiem jak duży dysk ta płyta wykryje

Jeśli docelowym systemem jest obserwispackowany Windows XP, to jest
absolutnie nieistotne ile z tej pojemności płyta wykryje - z dyskiem będzie
dogadywać się system a nie BIOS.
Natomiast przy stosowaniu wspomnianej przejściówki ograniczeniem może być
jej firmware, niekoniecznie radzący sobie z adresowaniem 48-bitowym, co - wg
jednego z tutejszych guru - może uniemożliwić obsługę dysków powyżej 128
GiB. Sprawdzone pod tym względem są np. Uniteki Y102/Y103.

JoteR