Re: Pare pytan o dyski SATA

Autor: PeJot <PeJot_at_o2.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 11:47:26 MET DST

JoteR pisze:

> Każdy chyba producent zaliczył wpadkę z jakąś serią dysków, ostatnio był
> to Seagate
> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210525.html
> Niezależnie od producenta należy unikać dysków z (za przeproszeniem)
> Allegro.

Dysku nie szukałbym na A., tylko w sklepie. i pewnie z maksymalnie długą
gwarancją.

> O tych przejściówkach była tu łońskiego roku dyskusja, przejrzyj
> archiwum grupy. Generalnie jest to loteria, której wynik zależy od tego,
> który Chińczyk ją robił. Jeśli wydajność nie jest warunkiem absolutnie
> krytycznym, a aktualna płyta ma USB 2.0, to może lepiej kupić interfejs
> USB <-> PATA/SATA, przyda się również w przyszłości po przesiadce na
> nowy sprzęt. Natomiast jeśli ma to być dysk systemowy, to IMHO najlepiej
> (aczkolwiek nie najtaniej) karta PCI z własnym BIOS-em.

Nie chodzi o system, tylko chwilowo o magazyn. Dodatkowe 500 GB miało by
co pomieścić, a w *przyszłości* poszłoby do nowego peceta. Pewnie
znalazłbym jakiś dysk EIDE, ale za jakiś czas nie będzie za bardzo co z
nim zrobić, no i nie bardzo wiem jak duży dysk ta płyta wykryje.

> Apage satanas. Trzymać się z daleka od wszelkich "zewnętrznych narzędzi"
> do partycjonowania i formatowania, zwłaszcza tych linuksiarskiego
> pochodzenia. Windows XP od SP2 w górę spokojnie obsłuży dyski do 144
> petabajtów.

OK, przepraszam; dotychczas nie miałem styczności z takimi narzędziami,
poza stawianiem OSa na gołym dysku.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem