Pare pytan o dyski SATA

Autor: PeJot <PeJot_at_o2.pl>
Data: Sun 04 Apr 2010 - 08:50:11 MET DST

Czołem.

Mam parę pytań na które nie bardzo potrafię wyguglać odpowiedzi, więc
pozwólcie że pozawracam Wam głowę.

1. Jakość i żywotność współczesnych wewnętrznych HDD - czy z góry należy
przekreślić jakieś firmy/typy, albo czego szukać a czego unikać ? Szukam
czegoś w okolicy 500 GB, budżet do 250 zł.

2. Przez jakiś czas chciałbym w/w dysk ( SATA ) podłączyć do starego
peceta ( EIDE ). Na alledrogo.pl jest multum przejściówek/kart które do
tego służą. Znakomita większość jest jednak wpinana bezpośrednio w płytę
główną, a ja potrzebuję dysk jako slave wpiąć w taśmę; drugi kanał EIDE
mam już obsadzony dwoma napędami. Czy wobec tego trzeba szukać karty
PCI/SATA ? Jak ona ma się do BIOSU komputera ? Ma szansę toto pracować
ze starym pecetem ( Athlon 2000XP, pod WinXP )?

3. Czy dyski 500 GB trzeba dzielić, czy Win XP obsłuży mi toto w całości
? Format trzeba będzie chyba jakimś zewnętrznym narzędziem zrobić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem