Re: Pytanie o procesor

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Fri 02 Apr 2010 - 10:25:41 MET DST

Dnia 02-04-2010 o 00:26 Marek napisał na pl.comp.pecet:

> ładując jakąś bitmapę w programie graficznym, która używa wielu filtrów
> "live" pojawia się opóźnienie w odrysowaniu. To samo dla wektorów w AI,
> tu opóźnienia sięgają 10-20s

A czy nie jest to przypadkiem wina pamięci?

Tak w ogóle - zapytałem, aby uprzedzić ewentualne komentarze o sens takiej
konfiguracji.

> Wstępnie wytypowałem 2 procesory:
> Intel Core i7 930AMD Phenom II X4 965

> Czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć?

Co do procesora, proponuję Intela, ale na podstawkę LGA1156 Core i7 860.
Jest to prawie to samo, ale z TDP 95W. Tutaj porównanie:
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=41316,41447,

Przede wszystkim jest bardziej energooszczędny, płyty pod tę podstawkę
są dużo tańsze, jeżeli zabraknie Ci mocy - Turbo Boost jest aż do
3,46 GHz, pamięci DDR3 są parami a nie po trzy.
Ale trzeba pamiętać, że Intel do swoich procesorów zaleca pamięci nie
przekraczające napięcia pracy 1,65V.

Phenomy powyżej x4 945 mają za duży apetyt na prąd, dlatego według mnie
warte są mniejszej uwagi.

Płyta główna powinna mieć przede wszystkim pasujące nam gniazda i
wyposażenie. Taką średniej klasy płytą pod LGA1156 jest np.
Gigabyte GA-P55-USB3 z nowym USB 3.0.

Jeszcze tak ogólnie. "Cichość" procesora zależy od wentylatora, ale
teoretycznie im procesor mniej prądu pobiera powinien być cichszy.
Procesory obu firm są jednakowo stabilne. Stabilność zależy od wielu
innych rzeczy.

--
WiesłaW
Opera Mail