Re: Pytanie o procesor

Autor: Marek <marek1967_at_spam.interia.pl>
Data: Thu 01 Apr 2010 - 23:26:24 MET DST

W dniu 2010-04-01 10:22, WiesłaW pisze:

> Czy jesteś pewien, że do grafiki 2D potrzebny jest Ci tak potężny
> procesor w dodatku czterordzeniowy?
> Czy Twoje aplikacje graficzne są w stanie go obsłużyć?

Obecnie stosuję 3-rdzeniowy AMD Phenom 2.4GHz pod XP. Pewnie marnują się
jego 2 rdzenie pod tym systemem. Jednakże póki co tylko na tych
obserwacjach bazując mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie. Otóż np.
ładując jakąś bitmapę w programie graficznym, która używa wielu filtrów
"live" pojawia się opóźnienie w odrysowaniu. To samo dla wektorów w AI,
tu opóźnienia sięgają 10-20s czasem. Niby nie jest duże ale przy częstym
przełączaniu się pomiędzy kilkoma aplikacjami oczekiwanie rozprasza bardzo.

Czy wielordzeniowość aplikacje potrafią wykorzystać? W pewnym sensie pod
W7 nawet notatnik to potrafi. Gdy na jednym wątku będzie coś się
renderowało, to na drugim można popracować w tym czasie. Przynajmniej
tak to sobie wyobrażam. Być może któraś z aplikacji potrafi zaangażować
więcej wątków jednocześnie - tego nie wiem.

Co do "potężności" procesora ... mógłbym zaoszczędzić 600zł i mieć sporo
wolniejszy sprzęt - taki jak obecnie. Cenowo nie są to drastyczne
różnice więc nie ma po co ograniczać się.