Re: Karta graficzna z pasywnym ch³odzeniem

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 30 Mar 2010 - 11:27:24 MET DST

> Czyli jest szansa, ¿e ten GF9500GT bêdzie robi³ za spory piecyk,
> zw³aszcza z samym radiatorem?

Hm... takie moje gdybaniejest...

X300 ma podobno TDP na poziomie 34W (co w sumie za bardzo
nie trzyma sie kupy, bo R300 to to samo co R9550 a TDP tego
ostatniego to jakies 15W... no, chyba ze te 10W roznicy to efekt
wyzszego taktowania X300).

O HD4550 wiadomo tyle, ze ATI chwali sie TDP na poziomie 25W.

Natomiast NVidia troszke odstaje (z racji wiekszej liczby tranzystorow
chocby i starszego procesu porodukcji) i pod obciazeniem pobiera
okolo 50W.

Osobnym problemem jest jeszcze sprawnosc z jaka obie te konstrukcje
radza sobie z zarzadzaniem energia w momencie, kiedy cala moc nie
jest potrzebna. W spoczynku moze byc przeciez tak, ze NVidia pobiera
mniej mocy niz ATI.

W kazdym razie jesli masz dobrze wentylowana obudowe, to te 50W
nie bedzie to stanowilo zadnego problemu. Przynajmniej dla karty
graficznej.
Co najwyzej przyspieszy degradacje przegrzanych kondensatorow
elektrolitycznych na plycie glownej (o ile takie jeszcze tam sa).

I na koniec - wlasciwie wszystko sprowadza sie do odpowiedzi na
dwa proste pytania:

1) czy dodatkowe ~1000 punktow w 3dmark06 bedzie potrzebne?
2) czy planujesz uzytkowac te plyte glowna za, powiedzmy, 5 lat?

pozdrawiam,
Vituniu.

PS: namieszalem, co? :)