Re: podzial dysków

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Tue 30 Mar 2010 - 11:32:04 MET DST

Krzysztof W. pisze:

> Są fizyczne dwa dyski
> c:\ 250GB
Zrób podstawową, aktywną partycję NTFS dla systemu (max 100GB) -
osobiście obliczyłbym przybliżona wagę planowanego softu + OS i dałbym
partycje 2-3 razy większą. Pozostała cześć wg mnie nadaje sie tylko na
magazyn.
> d:\500GB

Na tym zrobiłbym jedna podstawowa partycje NTFS na magazyn i tempy.

Poza tym pliki wymiany ustawiłbym na sztywno (min i max takie same) na
obydwu dyskach ( w pierwszym na partycji systemowej).
Ponoć Windows potrafi optymalnie wykorzystywać plik wymiany rozbity na
dwa fizyczne dyski (pod warunkiem, ze są one jednakowo wydajne).

Wiem, że nie planujesz przechowywać danych na tym komputerze ale tym
samym zastosowanie tak dużych dysków, jest krótko mówiąc pozbawione
logiki... jedyne na co sie mogą przydać takie pojemności to właśnie magazyn.

Pzdr, OMSON