Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Fri 26 Mar 2010 - 14:20:37 MET

Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

> Ja mam wyluzować? Z czym?

Nie, z niczym. Już nic.

> No czy tak jawnie to nie powiem. Userzy o tym nie wiedzieli chyba, prawda?

Nie pytałem ich. Ty pytałeś?

> Możliwe. Ale w innych systemach również. Nie jest to istotne dla
> zagadnienia.

Poniekąd jest.

http://lmgtfy.com/?q=PEBKAC

> Ależ jest. Sprzętowy wyłącznik kamery i mikrofonu, których producenci
> nie montują. Inne metody są zawodne, bo użytkownik siłą rzeczy instaluje

No to user przerzuci wyłącznik kamery i mikrofonu i zadowolony
z siebie uruchomi sobie stado trojanów, które zmienią mu peceta
w maszynkę do spamu oraz prześlą hasła i inne prywatne dane gdzie trzeba.
Ale przecież to tylko cenne dane, nie goły tyłek...

> różne oprogramowanie. I nie mów, że to wina usera, że nie wie co
> instaluje, bo cechą np. konia trojańskiego jest to, że podstępne

Winą usera jest (albo raczej: bywa) nieświadomość i bezmyślność.
A metodą na niekontrolowane używanie zasobów komputera nie jest
odcinanie po kolei tychże zasobów (jak sprzętowy wyłącznik kamerki
czy mikrofonu), bo wkrótce Ci nic nie zostanie do normalnego używania.
Masz prawo uważać inaczej, ale chyba jesteś na tym stanowisku
nieco osamotniony.

> Mało skuteczne, ale o tym później, bo czasu teraz nie mam.

A nieskuteczne, bo?
Najskuteczniejsze jest: nie włączaj komputera.

--
Dominik (& kąpany)