Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Fri 26 Mar 2010 - 13:53:38 MET

W dniu 2010-03-26 13:10, Dominik & Co pisze:
> Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
> Wyluzuj...

Ja mam wyluzować? Z czym?

> Może. Ale akurat w Twoim przykładzie był jawnie.

No czy tak jawnie to nie powiem. Userzy o tym nie wiedzieli chyba, prawda?

> Może. Zwłaszcza w Windows ;-)

Możliwe. Ale w innych systemach również. Nie jest to istotne dla
zagadnienia.

> Luki w użytkowniku... tzn PEBKAC?

Może i bekać, może i pierdzieć. A może kulturalni ludzie.

Sam mi polecałeś program do Nokii, a ja go instalowałem. Nie wszystko,
co się instaluje można sprawdzić, zwłaszcza jak się nie jest geekiem.

>Na to nie ma,
> niestety, żadnej rady.

Ależ jest. Sprzętowy wyłącznik kamery i mikrofonu, których producenci
nie montują. Inne metody są zawodne, bo użytkownik siłą rzeczy instaluje
różne oprogramowanie. I nie mów, że to wina usera, że nie wie co
instaluje, bo cechą np. konia trojańskiego jest to, że podstępne
działanie jest ukryte. A paranoja gdzieś się musi kończyć i postępowanie
,,nie używam nic poza gołym systemem'' też o zdrowiu umysłu nie świadczy.

Poza tym, może ktoś podrzucić coś, gdy wychodzę do kibla, albo ktoś mnie
wzywa. Tak, wiem, można blokować stację roboczą, partycje mieć
szyfrowane itepe. Tylko możliwości zaaplikowania takiego świństwa jest
całe multum, a do tego nie można zakładać, że każdy użytkownik to
specjalista od bezpieczeństwa.

Generalnie zwróciłem uwagę na realnie niebezpieczeństwo, zwróciłem uwagę
na błędy projektowe producentów, a w odwecie dostałem stek
nieprzemyślanych szyderstw, jakbym nie wiadomo jakie dziwadło wymyślił.

> Inne rozwiązania podałem w odpowiedzi na post
> rozpoczynający wątek.

Mało skuteczne, ale o tym później, bo czasu teraz nie mam.

--
Przemysław Adam Śmiejek