Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon 15 Mar 2010 - 19:38:55 MET

W dniu 2010-03-22 16:33, ToMasz pisze:
> po pierwsze przestań używać windowsa. potem długo długo nic, potem
> zastanów sie czy warto.

No właśnie, nie warto przestać. MacOS może i fajny jest w kilku
względach, ale to nie jest rozwiązanie dla mnie. Za drogie i ma za duże
ograniczenia.

> Dlaczego tek uważam? Używajac windowsa jesteś
> narażony na dziury, trojany i inne świństwa,

Jak każdy inny system. Tylko część z nich jest mniej popularna, więc
mniejsza szansa jest statystycznie. Ale o ile można mówić o dziurach
technicznie i analizować konkretne systemy pod kątem podatności na nie,
o tyle konie trojańskie z definicji są dostępne na dowolny system.

> Używasz haseł które wiekszość ludzi ma łatwie, a połowa
> reszty takie samo wszędzie. tak wiec "ujawniając" windowsa mozesz
> stracić wiele.

Niewiele szczerze mówiąc. Akurat w mojej sytuacji życiowej zdecydowanie
hasło do mejla jest mniej istotne niż np. nagranie z kamerki, jak latam
nago po kąpieli. W moich mejlach nie znajdziesz nic tajnego ani
kompromitującego, a nagrania moich rozmów z żoną czy gołego tyłka
mogłoby mi bardzo zaszkodzić.

> Powiem wiecej. słyszałem, ze po dziweku klawiszy
> wypracowanej klawiatury, na której pisze zawodowa maszynistka, po
> godzinie nasłuchu mozna już "zdekodować" co pisze.

Nie jestem zawodową maszynistką, a poza tym, moje systemy bezpieczeństwa
są odporne na wyłapywanie tego, co piszę.

> Koledzy wspominali o koszu w którym ląduja dokumenty,

Tym się nie martwię. Zresztą nie-Windows nie jest tu rozwiązaniem.

> kartach
> bankomatowych,

A co z nimi? Też mają zabezpieczenia.

> kamerach które nas obserwują...

No to jest momentami faktycznie też nie tego. Afery z filmikami w necie
z przebieralni na targowisku, które ochrona ujawniła też mało przyjemne
są. Ale że grupa nazywa się pecet, to zauważyłem, że brak sprzętowej
blokady mikrofonu i kamerki to dość przykra sprawa.

> JA bym sie tym akurat nie
> przejmował. dobry bajer - i masz wszystkie dane o każdym z nas - czy
> tego chcesz czy nie. Same dane jednak niewiele dadzą - jak nie kradniesz
> mozesz spać spokojnie.

No więc moje dane, jako przedsiębiorcy, są wręcz bardzo jawne i akurat
danymi się nie przejmuję. Zauważyłem tylko problem możliwości podsłuchu
i zastanawiam się nad sprzętowymi sposobami blokowania.

I nawet nie mam za złe ci tego, że nie zauważasz tego zagrożenia albo
nie uważasz je za groźne. Głównie przeraża mnie ograniczenie umysłowe
tych, którzy ze mnie szydzą, bo takie zagrożenie zauważyłem. Bo to już
naprawdę przykry syndrom.

--
Przemysław Adam Śmiejek