SSD i dwuletni notebook

Autor: Norman <nomad_at_xxx.vp.pl>
Data: Sun 21 Mar 2010 - 13:40:39 MET

Witam grupowiczów,

Mam zagwozdke - jest sobie dwuletni notebook Vaio SZ-71XN, który
wykorzystywany jest tylko do pracy plus www. Bardzo czesto, a wlasciwie
zawsze otwarty jest zestaw Outlook (archiwum ok 2GB), kilka arkuszy w
Excelu, OneNote, Firefox (ok 10-15 kart), Total Commander no i czasami do
tego zestawu dochodzi Dreamwever oraz czytnik eGazety. Calosc pracuje pod
Vista Bussines. Jak latwo zgadnac momentami zaczyna sie to mulic. Nie mówiac
o wejsciu w stan uspienia i wyjsciu.

Rozwazam zakup i wymiane obecnego dysku 7200 rpm na jakis SSD tak ze 250 GB
o parametrach odczyt/zapis na poziomie 300/200. I tu jest moje pytanie - czy
jest szansa, ze ten komp ozyje? Ze praca stanie sie bardziej przyjemna? Czy
przy takim zestawie programów mimo wszystko nie ma to sensu?

Prosze nie piszcie o oplacalnosci tego rozwiazania - zmiana kompa nie
wchodzi w rachube. Chodzi mi tylko o kwestie wydajnosci calego rowiazania -
czy bedzie sensowna róznica w pracy calego zestawu?

Pozdr.
J.