Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 21 Mar 2010 - 11:35:10 MET

"Konrad Kosmowski" napisał:

> Nie wiem na jakiej podstawie oceniasz, że "wystarczy".

Na podstawie logiki. Nawet próba dzyskania tak nadpisanych danych ze
współczesnego dysku za pomocą wytropienia śladu poprzedniego zapisu (z
wątpliwą skutecznością, ze względu na gęstość upakowania ścieżek w
dzisiejszych dyskach) wymaga kosztów. Kosmicznych, adekwatnych do
technologii użytej do tego celu. Dyski z danymi o takiej wartości, których
odzyskanie usprawiedliwiałoby poniesienie tych kosztów są utylizowane przez
firmy, które z pewnością nie muszą zasięgać porad na pl.comp.pecet. Zatem
jest rzeczą mocno wątpliwą, aby dysk kolegi RD zawierał dane, na które
czyhają jakieś Wrogie Siły gotowe zapłacić astronomiczną cenę za próbę (o
wątpliwej skuteczności) ich odzyskania. Z pewnością nie jest to mietek1234 z
(za przeproszeniem) Allegro.
Z drugiej jednak strony - przecież ONI są wszędzie...

JoteR