Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Sun 21 Mar 2010 - 11:31:15 MET

"RD" <rd@grupy.com1> wrote in message news:ho32ce$4re$1@node1.news.atman.pl...
> Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie wystarczający..
> chciałbym trwale usunąć dane.

format nie usuwa danych a jedynie weryfikuje czy cala powierzchnie systemu
plikow da sie odczytac

> Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-) jak
> tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
> Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

wystarczy wyzerowanie dysku narzedziami producenta lub jakims freewarem,
wbrew obiegowym opiniom jednokrotne nadpisanie danych zabezpiecza cie przed
ich odzyskaniem w 100% (ze strony cywili w kazdym razie), byc moze sa jakies
militarne techniki odzyskania danych po zerowaniu dysku, nie jest znany
*zaden* przypadek odzyskania danych po czyszczeniu dysku algorytmem gutmanna
ale to 35 powtorzen i troche trwa

wiec o ile nie podejrzewasz ze dyskiem moze sie zainteresowac wywiad rosji,
usa czy chin to swobodnie mozesz poprzestac na pojedynczym zapisaniu dysku
nowymi danymi - odzyskania czegokolwiek z takiego dysku w ktorym faktycznie
cala powierzchnia zostala nadpisana nie podejmuje sie zadna firma)