Re: Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Autor: ApanasBudriszko <cicior_at_gazeta.pl>
Data: Sat 13 Mar 2010 - 09:22:56 MET

W dniu 2010-03-12 12:06, Maciej Browarczyk pisze:

> Ciekawa teoria. Apple, w swojej instrukcji dot. uzytkowania komputera z
> bateria pisze, ze nalezy raz w miesiacu zaladowac baterie do maksimum (i
> w tym stanie trwac kilka h, nie pamietam dokladnie ile), nastepnie
> uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli
> praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie
> zaladowac do maksimum. Proces ten nazywaja "kalibracja baterii". Czyzby
> Apple wsadzalo do swoich komputerow baterie wykonane w technologii
> kosmicznej? Bo ja stosujac sie dotych zalecen po 3 latch uzytkowania
> [...]

Ja po 3 latach (doklaniej 2 lata i 10 miesięcy) mam 89% i czy to o czymś
świadczy ? I zaręczam że jest czasem w uzyciu przez 12-14 godzin na
dobę. Wczesniejsze baterie też zazwyczaj wytrzymywały w dobrej kondycji
do 4 lat. Jedyne czego pilnuję to:

- nie wyładowywać do zera (nie wiem ile w twoim apple wynosi to zero ale
wątpię żeby mniej niz kilka %)
- staram się nie doładowywać jeśli nie muszę
- minimum ustawione na 10%