Re: Asus EeePC 1000H - „zmniejszająca się” i długo ładująca się bateria

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Fri 12 Mar 2010 - 12:06:41 MET

ApanasBudriszko pisze:

> Jeśli rzeczywiście rozładowałeś do zera to gwarantuję że pomogło ...
>
> ... ją zajechać.

Ciekawa teoria. Apple, w swojej instrukcji dot. uzytkowania komputera z
bateria pisze, ze nalezy raz w miesiacu zaladowac baterie do maksimum (i
w tym stanie trwac kilka h, nie pamietam dokladnie ile), nastepnie
uzywajac komputera rozladowac az do momentu kiedy usnie (czyli
praktycznie do 0) i pozostawic tak komputer przez 12h, nastepnie
zaladowac do maksimum. Proces ten nazywaja "kalibracja baterii". Czyzby
Apple wsadzalo do swoich komputerow baterie wykonane w technologii
kosmicznej? Bo ja stosujac sie dotych zalecen po 3 latch uzytkowania
komputera (czasem na kablu ale wiecej na baterii) mam 77% zywotnosci
baterii. Zajechalem ja wyjatkowo jak na 3 lata. Poza tym laptop jest do
mobilnego uzywania a nie do trzymania na kablu, jak ktos chce trzymac na
kablu niech kupi odpowiedni do tego komputera a nie jeczy pozniej, ze
bateria taka slaba.

--
Pozdrawiam,
Maciek