Re: Długotrwałe przechowywanie danych

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon 08 Mar 2010 - 13:50:33 MET

W dniu 2010-03-08 13:31, maX pisze:
> Czasem, zwłaszcza na "prowincji", muszę skorzystać z kafejki internetowej.
> Śmiało tam nieraz używają jeszcze Win98 i nie certolą sie że mamy już rok
> 2010.
> A sam trzymam w domu taką własnie dyskietkę startową z Win98, czasem się
> przydaje.

No ale pula tego spada.

> Ale będzie jeszcze długo używany przez wielu userów (testowałem ostatnio
> Windows7 i po tych testach zdecydowanie nie zamierzam rezygnowac z XP
> jeszcze długo).

Możliwe. Ale za jakiś czas znikną.

> Oczywiście. Zdecydowanie mam procesor 64-bit (bo na AM2 nie ma procesrów
> "only 32-bit") i czysty dos chodzi bez problemów. A czasem pogrywam pod
> czystym dosem w stare dosowe gierki i zawsze działają.

A jesteś pewny, że emulacja trybu 32bit będzie w nich wiecznie?

> Przełączyć je tymczasowo w biosie z AHCI na IDE (tylko nie zapomniec potem,
> przy powrocie do windows, o przełączeniu z powrotem na AHCI). I założyć
> partycję FAT32/16.
> Ale najprościej po prostu kupić "za grosze" jakiś stary dysk IDE 2-20 GB i w
> całości sformatowac go na FAT32/16. Prawie kazda współczesna płyta główna ma
> jeszcze jedno gniazdo IDE (jesli zajęte przez CD/DVD to tymczasowo można je
> odłączyć).

No na razie. No i już wchodzisz w magiczne działania, niekoniecznie
dostępne dla ZU. A jesteśmy na etapie zmian. A za 10 lat co będzie?

> Na Allegro nie takie muzealne zabytki sie spotyka.

Zobaczymy za 40 lat. To znaczy wy zobaczycie, bo ja za stary jestem.

> Może popytaj na grupie od dosa (dosem zajmuje sie grupa dyskusyjna od
> Windows 3.1), oni napewno maja patenty jak sobie radzić w takich sytuacjach.

Mi to w tej chwili nie jest potrzebne. Tylko już widzę świat za 40 lat.
To będzie sajgon.

--
Przemysław Adam Śmiejek