Re: jak się zachowa netbook podłączony do monitora fullHD?

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Fri 05 Mar 2010 - 22:12:40 MET

Dnia 05.03.2010 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał/a:

> No ale będzie to grało z telewizorem? Bo chodzi o to, że prowadzę
> zajęcia, na których odpalam prezentacje z PDFów oraz filmiki różne
> (flesze zassane z YT, asfy skąsik, avi (divx/xvid) i inne).

Przy fullhd problemem jest skalowanie na cały ekran, jeśli do pdf
chcesz użyć cały ekran w hd, to YT czy divx może być w tej skali
problemem. Chyba że albo zmienisz rozdzielczość między pda a filmem,
albo zdecydujesz się na mniejszą rozdzielczość. W przypadku zajęć
fullhd nie będzie miało aż tak dużego znaczenia, przy kilkunastu osobach
muszą siedzieć dalej od tv niż pozwala na to fullhd, a tv bez problemu
pociągnie mniejsze rozdzielczości bez szkody dla zajęć.

> Czyli co, mogę kupić ten model:
> http://www.sklep.mat-net.com.pl/index.php?products=product&prod_id=397
> i nada się do prowadzenia zajęć z użyciem PDFów oraz VLC odtwarzającego
> filmy małej rozdzielczości, ale na cały ekran?

Po prostu trzymaj się np 1360x768 i wtedy bez problemu, jak chcesz mieć
fullhd to musisz dźwigać coś większego - ot kompromis.
Chyba że bez filmów, wtedy w ogóle bez problemu :)

Sam używam mojego eee na zajęciach, co prawda głównie z projektorem
800x600 ale sprawdza się bardzo dobrze i łatwo go transportować, co jest
ważną zaletą.

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".