Re: jak się zachowa netbook podłączony do monitora fullHD?

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Fri 05 Mar 2010 - 21:26:08 MET

Dnia 05.03.2010 Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał/a:

> No nie chodzi o film HD, ale o puszczenie filmu na takiej
> rozdzielczości. Np. jak odpalam zwykły film na moim laptopie, to gra
> normalnie, ale jak tego laptopa podłączę pod telewizor fullhd, to już
> czasami rwie, bo skalowanie mu do fullhd nie wychodzi pewnie.

To do zwykłego filmu w rodziałce z dvd nie potrzebujesz fullhd, z resztą
skaler TV sobie bez problemu poradzi. Karta 945 jest elestyczna i pozwala
na rózne rozdzielczości mniejsze od natywnej z zachowaniem aspektu 16:9
więc bez problemu możesz zmniejszyć rodziałkę na potrzeby odtwarzania
materiału PAL.

> Temu się zastanawiam, czy jak nawet taką rozdzielczość osiągnie, to czy
> filmy (nawet małe) nie będą rwały, bo skalowanie...

Będą rwały bo skaler w 945 nie ma takiej szybkiej pamięci, ale jw napisałem
możesz na _takie_ potrzeby użyć skalera TV.

> Czy jakoś da się, tak jak na rzutnikach, wymóc mniejszą rozdzielczość?

bez problemu.

Mam tv 1366x768 i 1920x1080, podpinam eeepc bez problemu pod oba, do
pulpitu i aplikacji bez problemu wystarcza, z filmami:
PAL - użyć skaler TV
720p - część z mniejszym bitrate idzie, lepsze - nie
1080p - zapomnij.

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".