Re: Chłodzenie na E8400 - zamiast BOX

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 23 Feb 2010 - 23:12:20 MET

W dniu 2010-02-23 16:09, Robbo pisze:

> Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości
>
> Przepis przepisem, ale czy w praktyce rzeczywiście gwiżdże? Producent
> podaje niskie poziomy hałasu...

Gwiżdze, hałas "liczbowo" może nie jest potężny, ale odgłos jest
nieprzyjemny i znaczący. Hałas jest przeważnie podawany jako "ciśnienie
akustyczne" - niestety nie "ważone" (do charakterystyki ucha, już o
indywidualnym znoszeniu takich lub innych szumów i buczeń nie spomnę), a
zupełnie inaczej odczuwa się ciśnienie akustyczne cichego pisku a co
innego parunastu herców. Ten sam wentylator na tym samym radiatorze
zamontowany na 2-3cm dystansie (a realnie - na ramce zrobionej z innego
starego wentylatora, z którego wszystkie wnętrzności wyrwano) już działa
znacznie ciszej.