Re: Energooszczędny zestaw.

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Sun 21 Feb 2010 - 17:35:36 MET

Dnia Sun, 21 Feb 2010 11:28:17 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> Poszukuję zestawu komputerowego według wymogów:
> - maksymalnie korzystny przelicznik szybkosci procesora do ceny (m.in.
> obróbka video) - zalezy mi na czyms szybkim, ale nie jestem skłonny placic
> ceny x 2 za 10% przyrost mocy.
> - brak gier - zintegrowana karta graf. mile widziana
> - 2 lub 4GB RAM
> - możliwość podłączenia dysku ATA (to juz pewnie herezja wiec nie upieram
> sie)
> - NAJWAZNIEJSZE - jak najmniejszy pobór prądu (moj obecny komp z 3 dyskami
> pobiera ponizej 90W) - oczywiscie mysle o poborze podczas normalnego
> [...]

W tej chwili do obróbki video (h.264) używam dwóch komputerów. Jeden na już
wiekowym Q6600, a drugi na Phenomie II x4. Oprócz tego robiłem testy na
nowym Athlonie x4 i na i7. i5 jeszcze do mnie nie trafiło. I7 bije wszystko
na głowę dopóki nie podzieli się to przez cenę. Athlon II bije wszystkich
stosunkiem wydajność/cena. Tylko ogólnie jest mało wydajny. Najbardziej bym
polecał Phenoma II x4 (a najlepiej x2 podkręconego do x4). AMD ostatnio
robi wyśmienite grafiki wbudowane w chipset za drobne pieniądze (HD4100,
HD4200). Przy "dużym" {x4) procesorze i pełnym obciążeniu potrafi to zabrać
pareset watów, ale jak obciążenie spadnie to (w przeciwieństwie do intela)
potrafi zejść gwałtownie z mocą.