Re: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.

Autor: BUNIEK <NO_mbuniek_SPAM_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 21 Feb 2010 - 17:42:12 MET

> A jakie miałeś dyski? Na moje oko bariera tkwi gdzieś poza nimi. Im
> szybsze dyski tym mniejsza korzyść ze stripowania. A do podwojenia
> transferu to zawsze wieeeeeeeeele brakowało. Być może dyskutujemy o tym
> czy szklanka jest do połowy pusta czy pełna, ale ja tu nie widzę żadnej
> korzyści.

W kontrolerach na PCI problemem byla przepustowosc samego PCI w serverach
bylo PCI-X ale jak jest PCI-E to juz zaczyna sie robic lepiej i tu mozna
podnoscic transfery, sporo robilem testow na dyskach SAS i tam tez od
pewniej liczby dyskow wiele sie nie zmienialo pod wzgledem transferowym ale
laczenie dyskow w macierze to tez zwiekszenie wydajnosci IOPS co tez nie
jest bez znaczenia. Stosuje dyski SATA 7200 obcenie 16 MB cache producent
zalezy co wpadnie teraz przymierzam sie do zakupu Samsung Spinpoint F3
HD502HJ (500 GB, 16 MB) testy wygladaja obiecujaco, juz sam jest szybki.

Idealem byloby wstawienie kontrolera sprzetowego SAS/SATA na pci (z tym
zamiarem kupilem plyte z 2x PCI-16) ale to kilka pln i musze poczekac lub
wpdanie jakis z demobilu.

Buniek