Re: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.

Autor: BUNIEK <NO_mbuniek_SPAM_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 02:19:13 MET

> Mirroring jest formą backup'u czyli kopii zapasowej. Stwierdziłe że kopia
> zapasowa na dysku zewnętrznym jest po prostu lepsza i bezpievczniejsza.

Raidy zostaly wynalezione raczej po to aby awaria pamieci masowej nie
powodowala przerw w swiadczeniu uslug przez serwer lub aby przyspieszyc
dzialanie. Z racji obnizenia kosztow wprowadzenia RAID`a trafil on pod
strzechy i tu jest wykorzystywany jako BACKUP.
Natomiast aby serwer swiadczyl uslugi musi miec pelne dane w stanie
nienaruszonym co powoduje ze musi miec ich kopie RAID1 lub 10 lub musi umiec
te dane wyliczyc RAID3 i 5,6 sa dodatkowo wariacje . 50 60 :)
Zgodze sie z tym ze do domu jako backup RAID 1(mirror) styka, mi akurat
zalezy na wydajnosci.

A co do backupu ostatnio uzywam i testuje Genie Timeline BACKUP (byl full
dodany do komputerswiata) fajny bo robi w locie, monitoruje co sie zmienilo
i dogrywa przy czym trzyma poprzednie kopie plikow wiec mamy dostep do kilku
wersji pliku w czasie. ma wyszukiwarke zawartosci backupu i kilka innych
drobiazgow. Funkcjonalnosc zwiazana z robieniem backupu w Locie w warunkach
domowych jest plusem, poprzednio uzywalem NTBackup i odpalal sie w interwale
czasowym, a moze zdazyc sie tak ze tydzien pracujemy nad czyms ale w oknie
backupu komp wylaczony i jak padnie dysk to pozamiatane :).

Buniek