Re: serwer do zadań wszelakich

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 01:48:10 MET

** In pl.comp.os.linux.sprzet Ra <aa@aa.com> wrote:

> Może ktoś rozpoznawał temat wszystkorobiących serwerków, wymagania są takie

> - mały rozmiar, płyta mini-itx
> - bezgłośny/cichy
> - energooszczędny
> - pełne wsparcie dla linuksa

> Funkcje
> - media center odtwarzającym mkv w 1080p

No tutaj się ograniczyłeś do platform na ION i to co ma Via (cośtam mają).

> - firewall, poczta

To zrobi cokolwiek, pytanie ile klientów. No i raczej pocztę się umieszcza w
DMZ.

> - access point

No to musisz zamontować dobrą kartę na PCI - czyli płyta/obudowa musi mieć PCI
i reiser dla PCI.

> - jak da radę to powinien działać virtualbox z windows xp wówczas nie musi
> być bardzo energooszczędny

Ale działać w ogóle jako tako czy DZIAŁAĆ? Jeżeli chcesz prawdziwą
wirtualizację to Atom odpada, nie wiem jak Via ale do wirtualizacji najlepiej
się nadają procki Intela z linii ULV. Tyle, że też nie wiem jak z konstrukcjami
pod to.