Re: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 00:47:25 MET

** BUNIEK <NO_mbuniek_SPAM@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

(...)

> Ja wiem czy taka nie duza jak, bedzie 80 pln/dysk to mamy 320 pln na 4 szt.

80zł per dysk różnicy to jest raptem 1/4 przy 320zł całkowitego kosztu dysku, a
różnica między 500GB/1TB jest dwukrotna. Po prostu popatrz na względne różnice
- nie bezwzględne. Oczywiście jeżeli masz sztywny budżet to nic nie poradzisz,
ale po prostu dysków 500GB się nie opłaca kupować (w rozumieniu cena per
pojemność).

> Raptor OK ale nie przy tej cenie, powiedzmy ze chodzi mi o dyski standardowe
> ale najszybsze modele producent mi obojetny tak naprawde jak ma pasc to
> padnie wszystko :).

W danej klasie wszystko będzie zbliżone do danej klasy. Czyli szukasz zwykłego
dysku, a nie szybkiego.

> Co do pojemosci nie wiem czy CHIPSETOWY kontroler poradzi sobie z macierza
> powyzej 2 TB, nie daja temu rady nawet ADAPTEKI SCSI320 jak i HP P400 jak nie
> ma jednego z ostatnich Firmwar`ow.

Ktoś Ci zabrania instalować firmware? Poradzą sobie to nie są jakieś zawrotne
ilości.

> Oraz Macierz FC HP EVA 4000

Co macierz?

> wiec moge sie spowdziewac po chipsecie w plycie za 450 pln podobncyh
> problemow

Jak w macierzy HP? Nie sądzę.