Re: Jakie szybkie 500GB do RAID`a 4 szt.

Autor: BUNIEK <NO_mbuniek_SPAM_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 20 Feb 2010 - 00:29:53 MET

> Tak się składa że też mam doświadczenie :) Jedyny sensowy RAID do domu to
> mirroring, choć i tak IMHO lepiej jeden dysk wsadzić do kompa a na drugim,
> zewnętrzym, robić regularne backup'y. Bawić się oczywiście można ale
> argument o szybszym wczytywaniu poziomów gier to raczej forma bicia
> rekordów o sekundy :)
Projekt mam spory chce wsadzic do piwnicy kompa :) podpiac go FO z secia w
domu tam wystawic target ISCSI i robic backupy na innej maszynie w innym
miejscu na dysk jakby lokalny oczywiscie siec 1 GB :) robislismy w firme
testy i bylismy mocno zaskoczeni wydajnoscia jest szybko. Aktulanie Backupy
robia sie w locie na inny dysk w kompie, ale jak poleci zasilacz w taki
sposob ze wszystko popali to dupa blada wiec trzeba gdzies indziej :)
(uprzedzam pytanie komp ma byc tez do virtualek i generalnie poligon linux
Windowsy serverowe zabawyw clustry itp.

> P.S. Skoro lubisz prędkość to zmierz sobie zapis dużej ilości małych
> plików na RAID 0 :) Możesz się mocno zdziwić :)

Czasami to nie sprzet ale FS jest ograniczniem NTFS jak ma duzo plikow np w
jednym katalogu to lipa jest totalna z wydajnoscia, a male pliki to
najwieksza bolaczka dyskow talerzowych mechanika wprowadza tu lagi a 2
mechaniki jeszcze wiecej lagow :) ale to tez moze zalezec od kontrolera i
interfejsu czy jest cache czy nie czy jest write-back czy write-through na
to sklada sie wiele czynnikow ale optymalizowaniem tego niech zajma sie
producenci serwerow bo tam trzeba optymalnie wszsytko doprac potestowac i
sprzedac dla naszej wygody :) do domu wystarczy z nawiazka to co sobie
wymyslilem, a i tak dyski musze wymienic bo mam 80 system 2 x 320 R0 dane +
160 Backup opitole te dyski troche doloze i bedzie 4 x 500 GB, nie
koniecznie w tej samej kolejnosci :)

Buniek