Re: eee pc ktory z dlugo dzialajaca bateria?

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Thu 18 Feb 2010 - 23:07:25 MET

Dnia 18.02.2010 Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał/a:

> Najpierwsze pytania:
> Który z modeli wytrzymuje dlugo na raz naladowanym akumulatorze?

Patrz na baterie, ale nie na ilośc komór, a na pojemnośc, np ja mam 6600mAh

> Czy we wszystkich mozna rozszerzac ram?

Z tego co wiem, to można w każdym, ale przez wymianę

> Czy mozna wymienac dysk na wiekszy?

Tak

> Jak szybko eeepc wstaje i zasypia i ile na "zaśnięciu" zre akumulatora?

Debian, testing sleep 3-4 sek, wakeup 5-6 (plus hasło wygaszacza)

Piszę o eee 901 z 12GB ssd, acu 6600 (55Wh) 9".

> -musi dzialac na tym linux i byc uzywalny.

Spoko, wszystko działa

> -grac mp3 i filmy (avi, mpg, rm)

OK

> -miec zlacze vga aby moc pracowac na zewnetrznym monitorze (moze byc na donglu usb)

Ok

> -budzic sie szybko aby moc cos zanotowac, to samo z zasypianiem.

Porównać do palma się nie da, ale nie jest to wolne, raczej ok.

> -dzialac te 4h na baterii przy ogladaniu filmow.

Hmm, na styk ;) Normalnie bierze 8W (wg powertopa) 55Wh/8W tyle działa,
na filmie może 4 nie iść, jaki film? hd bez AC nie pójdzie.

> -byc maly (zamkniety max A5) i wytrzymaly.

9" ma format A5 kapownika właśnie, twożywo, ale dobrej klasy (ala klocki lego),
bardzo konkretne zawiasy.

> -tani :)

Jak barszcz :) Nigdy nie miałem tańszego laptopa ;) kupiłem 1.5 roku temu za
1100 chyba.

> Opcjonalne ficzery:
> -moze byc x86 zeby windowsa uzywac

hmm, szukaj takiego bez ;)

> -pamieci ma miec tyle zeby odpalic przegladarke, jakis notatnik, czytarke

2gb, 0 swap, /tmp logi cache ffoxa itd ramdysk

> ebookow (acrobat czy inny irfan-jpg, djvu) i praca byla wygodna.

> -ekran czytelny w dzien na zewnatrz.

Tu jest kiepsko.

> Teoretycznie eeepc spelnia wszystkie te wymagania ale jakos rozmiar jest dla
> mnie troche za duzy. Trudno wyjac eeepc na ulicy (maszynki ktore testowalem sie
> do tego nadaja).

szukaj 9"!

Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".