Re: czerordzeniowe intele i amd

Autor: Przemek <pixi_at_dixi.pl>
Data: Sun 14 Feb 2010 - 16:49:38 MET

ToMasz wrote:
> Czarek pisze:

> normalnie sie za głowę chwytam ja to czytam. JA przez długi czas nie
> miałem intela w domu, ale moze Wy macie jakiegoś bez wentylatora na
> boxowym radiatorze? bo ja mam atholna bez wentylatora i ma 35 stopni
> jak nic nie robi. Tak wiec mity o energooszczędności intela w 2
> rdzeniówkach mozna miedzy bajki włożyć.
> Wygooglowałem 1 artykuł, z którego wynika ze ówczesny amd jest
> wydajniejszy i tańszy. SAm bym na to niewpadł, ale parę lat temu
> takich opinni było wiele:

Intel zszedl juz z procesem do 32nm a amd dopiero od niedawna tlucze
wszystkie procesory w "starym " 45nm
A tak jest z reguly ze im "nizszy" proces tym mniejszy pobor energii .Co do
porownania procesorow to tu
http://www.frazpc.pl/artykuly/814/INTEL/CORE/I3/530,/CORE/I5/650/I/CORE/I5/661/WESTEMERE/CZYLI/32NM/W/AKCJI
masz swiezsze :)
Wg mnie AMD ma jakis rok zapoznienia technologicznego w stosunku do intela
:( i zeby nie bylo ze jestem jakims fanboyem intela - w domu mam procesory
AMD
w 2 desktopach , imho w normalnej pracy dom/internet to nie ma roznicy
miedzy intelem a amd