Re: czerordzeniowe intele i amd

Autor: ToMasz <twitek4_at_gazzeetta.pl>
Data: Sat 13 Feb 2010 - 18:10:05 MET

Czarek pisze:
> W dniu 2010-02-13 10:23, amstav napisał/a:
> o ile pamietam kiedys przy dwoch rdzeniach intele mialy jakas przewage
>>

> Chyba chodziło o to, że intele miały pamięć cache wspólną dla obu rdzeni
> a w AMD każdy rdzeń miał swoją oddzielną pamięć, co było mniej wydajne.
> Jak jest przy 4 rdzeniach nie wiem, może też jest podobnie?

normalnie sie za głowę chwytam ja to czytam. JA przez długi czas nie
miałem intela w domu, ale moze Wy macie jakiegoś bez wentylatora na
boxowym radiatorze? bo ja mam atholna bez wentylatora i ma 35 stopni jak
nic nie robi. Tak wiec mity o energooszczędności intela w 2 rdzeniówkach
mozna miedzy bajki włożyć.
Wygooglowałem 1 artykuł, z którego wynika ze ówczesny amd jest
wydajniejszy i tańszy. SAm bym na to niewpadł, ale parę lat temu takich
opinni było wiele:

http://reviews.cnet.com/4520-10442_7-6389077-2.html?tag=rb_content;rb_mtx

Natomiast co do 4 rdzeniowych procków - niewiem, ale coś mi sie niechce
wierzyć zeby Intel zrobił energooszczędny procek i nie jest to jego
gwóźdź reklamy.

ToMasz