Re: czerordzeniowe intele i amd

Autor: Chrispl27 <costam_at_wp.pl>
Data: Sat 13 Feb 2010 - 11:13:32 MET

"Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> wrote in message
news:hl5rft$20t$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-02-13 10:23, amstav napisał/a:
> o ile pamietam kiedys przy dwoch rdzeniach intele mialy jakas przewage
>>

> Chyba chodziło o to, że intele miały pamięć cache wspólną dla obu rdzeni a
> w AMD każdy rdzeń miał swoją oddzielną pamięć, co było mniej wydajne. Jak
> jest przy 4 rdzeniach nie wiem, może też jest podobnie?
>

> --
> Cz.

W wypadku Inteli są "nieco wydajniejsze" zegar w zegar dzięki większemu
cache, oraz przy serii Ci7 9xx trzykanałowemu kontrolerowi. Osobiście
uważam iż optymalnym rozwiązaniem - choć nie najtańszym - jest core i7860
(i7 920) ... pierwszy ze względu na elastyczność (Turbo boost) drugi
wydajność ogólną.

Krzychoo