Re: Intel Core 2 Quad i7-920

Autor: Chrispl27 <costam_at_wp.pl>
Data: Sat 13 Feb 2010 - 11:09:33 MET

"amstav" <whooper1@o2.pl> wrote in message
news:hl4l2f$urr$1@news.task.gda.pl...
>W teorii wszystko wyglada super ... 4 rdzenie ... 8 watkow ... ale mam dwie
>watpliwosci ...
> co tak naprawde wykorzystuje te mozliwosci poza grami ? czy np. virtual
> dub jest w stanie
> to wykorzystac ? jakies inne programy sa juz optymalizowane na takie
> procki ? czy tez
> moze za jego optymalne wykorzystanie odpowiada menedzer zadan windowsow ?
>
> Kolejna sprawa to domyslam sie, ze smok sporo pradu ciagnie ... jaka
> zasiłka co do watarzu
> pod takie cacko przy zalozeniu ze musi pociagnac grafe, pamieci,
> [...]

Poborem prądu się nie ma co martwić w nowych Intelach, od wprowadzenia
SpeedStepu jest juz w miarę ok. w Idle przynajmniej.
Co do - wąskich gardeł - i7-920 jest o tyle lepszy iż posiada 3-kanałowy
kontroler RAM'u ale to "idzie do piachu" jeśli:
- nie masz szybkiego ramu
- nie masz minimum VelociRaptora (SSD najlepiej...)
- masz jedną aplikację na raz z ktrórej korzystasz ... innymi słowy raczej
nie pracujesz "multitaskowo" ;-) ... prawda, mało jest jeszcze aplikacji
które w pełni wykorzystają nawet chociaż 2 wątki... część aplikacji nie
uzyska przyśpieszenia z podziału na wątki (są takie).
Ogólnie ten procek pozwala na robienie wielu rzeczy na raz (wielu aplikacji,
instancji VM etc.) ale nie wyśróbuje pracy nad jednym zadaniem .... tu
ciągle GHz mają jedyny wpływ. Przykład:
- Inigo renderer (wielowątkowy , sieciowy również....) mimo to: na Core Q
9550 2,8GHz wydajność 353 000 spix (sampli per pixel) a na Core i 860
(2,66-3,0 GHz) 8 wątków 64-bit Win7 VRaptor HDD .. wynik 369 000 spix !!!
TYLKO
 Ten sam Core i 860 podkręcony do 4GHz i z wyłączonym turboboost dochodzi do
600 000 spix... .więc cóż. Zegar decyduje oraz realna ilość rdzeni.