Re: Kontroler RAID na PCI 32bit

Autor: Konrad 'd3viCe' Pióro <xbaenq.cvbeb_at_mnfx.cy>
Data: Fri 12 Feb 2010 - 14:46:48 MET

On Fri, 12 Feb 2010 04:13:15 -0800 (PST)
X-rye <do_mi@interia.pl> wrote:

> Czy moze mi ktos udzielic informacji na temat kontrolera AXAGO PCIS-60
> RAID na zlaczu PCI 32 bit.
> Chodzi mi o to, czy sa do niego sterowniki pod Window 7.

ZaczynajÄ…c, to po pierwsze nie jest to kontroler RAID, tylko
zwykły 4 portowy kontroler SATA, który udaje, że jest kontrolerem RAID.

Jeżeli zadałeś sobie chociaż odrobinę trudu googlując, to byś zobaczył,
że jest on na SI3124, jeden z najpopularniejszych chipsetów SATA.
Będzie obsługiwany w wirtualnie każdym systemie.

> I jeszcze jedno pytanie. Jest to kontroler 4 portowy. Czy podlaczajac
> do niego 4 identyczne dyski i tworzac 2 macierze Raid 0, predkosc
> odczytu i zapisu na tych macierzach bedzie identyczna z predkosciami
> uzyskanymi poprzez podlaczeni dwoch dyskow do dwoch osobn ych
> kontrolerow (oczywiscie oba kontrolery beda chodzily na tej samej
> plycie gl.)?

Jeżeli wszystkie 4 dyski będą pracowały w tym samym czasie, to na pewno
nie. To, że jest to ta sama płyta główna nie ma tu za bardzo znaczenia.

Pytanie co chcesz osiągnąć i jakie masz zastosowanie dla tych dwóch
macierzy RAID0.

--
Pozdrawiam
Konrad 'd3viCe' Pióro